خبرهای ویژه
- اقدام قابل تحسین شرکت عمران کارون پیمانکار پسماند شهرداری منطقه یک رشت برای رفاه حال پاکبانان در زمان بارش شدید باران
- گزارش عملکرد شش ماه نخست سال۱۴۰۳ واحد امامی شهرداری منطقه یک رشت
- گزارش عملکرد پنج ماه نخست سال ۱۴۰۳ معاثنت خدمات شهری شهرداری منطقه یکرشت
- غربالگری دیابت و فشار خون و داروی رایگان برای پاکبانان و کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک رشت
» آخرین_اخبار
» استاندار گیلان برای ساخت قطعه دوم ژ۵ دست به قلم شد
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۱:۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۱:۱۵
استاندار گیلان برای ساخت قطعه دوم ژ۵ دست به قلم شد
استاندار: سازمان راهداری، رینگ شهری آج بیشه به جاده انزلی را احداث کند.
The short URL of the present article is: https://enekasazad.ir/83936
استاندار: سازمان راهداری، رینگ شهری آج بیشه به جاده انزلی را احداث کند.
به گزارش انعکاس آزاد، استاندار در نامه به داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه نوار عبوری کانال ژ۵ معبر شرقی شهر رشت را از دارسازی و آج بیشه به معابر غربی شهر در جاده رشت به انزلی و جاده پیر بازار متصل مینماید تاکید کرد : مهمترین مزیت این نوار عدم تملک زمینهای خصوصی و آزاد بودن بخش اعظمی از آن از طریق حریم کانال آب منطقهای است و بر همین اساس شهرداری با حمایت استانداری و دستگاه قضایی و همکاری آب منطقه ای احداث این پروژه از جاده انزلی تا پیربازار را به طول ۴.۵ کیلومتر شروع کرده است.
اسدا… عباسی در این نامه با تشریح اینکه اجرای پروژه مذکور با توجه به شرایط ویژهای که دارا میباشد میتواند نقش بسزایی در توزیع سفرها و کاهش حجم عبوری خودروها از کمربندی اول شهر رشت را داشته باشد نوشته است : احداث قطعه دوم رینگ شهری محور شهید سلیمانی از مسیر دارسازی-آجبیشه -ولی عصر به طول ۹کیلومتر که سال گذشته توسط راهداری گیلان بصورت مسیر دسترسی محلی آسفالت شده می تواند گام مهم و اساسی را جهت کاهش معضل ترافیک شهرستان رشت در مدت کمتر از یکسال داشته باشد.
شایان ذکر است با رشد روز افزون تعداد خودروها و به تبع آن افزایش سفرهای درون و برون شهری و همچنین ناقص بودن شبکه معابر شهری در شهرستان رشت، شاهد افزایش معضلات ترافیکی در خیابانهای سطح شهر و کاهش سطح سرویس معابر میباشیم. این نقیصه در مبادی ورودی و خروجی شهر نیز دوچندان میباشد؛ چرا که پس از اتمام همه گیری کرونا سفرهای بین شهری به مقصد رشت و حومه آن افزایش یافته که به تنهایی بار سنگینی را به شبکه حمل و نقل درون شهری رشت تحمیل مینماید، از سوی دیگر مهاجرت مردم فلات مرکزی به نوار شمالی کشور و ساکن شدن آنها که عمدتاً در حومه شهرها میباشد، نیاز به راههای مواصلاتی را در حاشیه بالا برده و افزایش دسترسی را در معابر حومه لازم نموده است.
برچسب ها :
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دسته بندی : آخرین_اخبار , توسعه شهری
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه
- گزارش عملکرد پنج ماه نخست سال ۱۴۰۳ معاثنت خدمات شهری شهرداری منطقه یکرشت
- غربالگری دیابت و فشار خون و داروی رایگان برای پاکبانان و کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک رشت
- مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی در محل ترور خیابان لاکانی رشت برگزار شد
- دیدار نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با شهردار رشت
- برگزاری نشست تخصصی پیرامون اهمیت نماز در شهرداری رشت
- گزارش عملکرد پنج ماه نخست سال ۱۴۰۳ معاثنت خدمات شهری شهرداری منطقه یکرشت
- غربالگری دیابت و فشار خون و داروی رایگان برای پاکبانان و کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک رشت
- مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی در محل ترور خیابان لاکانی رشت برگزار شد
- دیدار نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با شهردار رشت
- برگزاری نشست تخصصی پیرامون اهمیت نماز در شهرداری رشت
دیدگاههای اخیر